Kaposvári Táncsics Mihály Gimnázium

Covid-19 Tájékoztatás

 
Tájékoztatás az intézményi statisztikákról
 
az aktuális munkanapra vonatkozóan: 
 
 

·         Fertőzött tanulók száma:-

·         Fertőzött dolgozók száma:-

·         Karanténban levő tanulók száma: -

·         Karanténban levő dolgozók száma-

·         Rendkívüli szüneten levő osztályok száma:0

 

INTÉZKEDÉSI TERV A KÖZNEVELÉSI INTÉZMÉNYEKBEN A JÁRVÁNYÜGYI KÉSZENLÉT IDEJÉN ALKALMAZANDÓ ELJÁRÁSRENDRŐL

 

  1.            szeptember

 

 

 

Jelen intézkedési terv újabb módosításig vagy visszavonásig marad érvényben, a módosítására a járványügyi helyzet alakulásától függően, a tapasztalatok figyelembevételével kerül sor. A módosításról az intézmények tájékoztatást kapnak.

A protokoll helyi viszonyokhoz igazodó bevezetéséről és alkalmazásáról az intézményvezető gondoskodik, a fenntartó feladata a megvalósítást ellenőrizni.

1. TAKARÍTÁS, FERTŐTLENÍTÉS

 

1.1 Minden köznevelési intézményben időszakonként alapos, mindenre kiterjedő fertőtlenítő takarítást kell elvégezni. Az intézmények vezetői ellenőrizzék a takarítások végrehajtását.

1.2 A fertőtlenítő nagytakarítás elvégzése során figyelembe kell venni a Nemzeti Népegészségügyi Központ (a továbbiakban: NNK) ajánlását, melyet az 1. számú melléklet tartalmaz.

1.3 A fertőtlenítő nagytakarítás és a rendszeres fertőtlenítő takarítás elvégzéséhez

szükséges tisztító- és fertőtlenítő szerek biztosítása a fenntartó feladata.

2. AZ INTÉZMÉNYEK LÁTOGATÁSA, RENDEZVÉNYEK

 

2.1 A nevelési-oktatási intézményeket kizárólag egészséges, tüneteket nem mutató gyermek, tanuló látogathatja. Az oktatásban és nevelésben, illetve az intézmények működtetésében csak egészséges és tünetmentes dolgozó vegyen részt. Kérjük, az intézmények tájékoztassák a szülőket arról, hogy amennyiben gyermeküknél tüneteket észlelnek, a NNK aktuális eljárásrendje alapján gondoskodjanak orvosi vizsgálatról. A szülő köteles az iskolát értesíteni, ha a gyermeknél koronavírus-gyanú vagy igazolt fertőzés van.  

2.2 A köznevelési intézmény házirendjében hozhat az intézmény területére érvényes, az egészségvédelemre vonatkozó belső szabályokat.

2.3 Járványhullám idején tantermi oktatás során az osztályok keveredését – amennyiben ez lehetséges – el kell kerülni. A szaktantermek, nyelvi bontótermek kivételével az osztályok a tanítási nap során használják ugyanazt a tantermet. 

2.4 Minden köznevelési intézménynek azt javasoljuk, hogy a nagy létszámú gyermek, tanuló vagy pedagógus egyidejű jelenlétével járó (pl.: osztályozó értekezlet, tanévzáró ünnepség, bál, bankett, kulturális program) esemény megszervezése során legyenek tekintettel az alábbiakra:

  • alapvető egészségvédelmi intézkedések, szabályok betartása

(kézfertőtlenítés, szellőztetés stb.),

  • zárttéri helyett lehetőség szerint szabadtéri program szervezése.

3. EGÉSZSÉGÜGYI SZEMPONTBÓL BIZTONSÁGOS KÖRNYEZET KIALAKÍTÁSA

 

3.1 Az intézmények bejáratánál vírusölő hatású kézfertőtlenítőt kell biztosítani, annak használatára fel kell hívni a figyelmet. Az intézménybe érkezéskor, étkezések előtt és után minden belépő alaposan mosson kezet vagy fertőtlenítse a kezét (a gyerekek, tanulók esetében inkább javasolt a szappanos kézmosás).

3.2 A szociális helyiségekben biztosítani kell a szappanos kézmosási lehetőséget, melyet lehetőség szerint vírusölő hatású kézfertőtlenítési lehetőséggel kell kiegészíteni.

3.3 Kéztörlésre papírtörlők biztosítása szükséges, textiltörölköző használata kifejezetten kerülendő.

3.4 Kiemelt figyelmet kell fordítani az alapvető higiénés szabályok betartására. Az egyes tevékenységeket megelőzően és azokat követően szappanos kézmosással vagy alkoholos kézfertőtlenítéssel kell biztosítani a személyes tisztaságot.

3.5 A személyi higiéné alapvető szabályairól a gyermekek, tanulók kapjanak részletes, az adott korosztálynak megfelelő szintű tájékoztatást. A gyermekeknek tanítsák meg az úgynevezett köhögési etikettet: papír zsebkendő használata köhögéskor, tüsszentéskor, majd a használt zsebkendő szemetes kukába dobása és alapos kézmosás, esetleg kézfertőtlenítés.

3.6 A köhögéssel, tüsszentéssel a különböző felületekre került vírus inaktiválása érdekében fokozottan ügyelni kell az intézmény tisztaságára, a napi többszöri fertőtlenítő takarítás (termekben, a folyosókon és a szociális helyiségekben) elvégzésére. A fertőtlenítő takarítás során kiemelt figyelmet kell fordítani arra, hogy a kézzel gyakran érintett felületek (ilyenek a padok, asztalok, székek, az ajtó-, ablakkilincsek, korlátok, villany- és egyéb kapcsolók, informatikai eszközök (billentyűzet, monitor, egér, egérpad stb.), mosdók csaptelepei, WC lehúzók stb.) valamint a padló és a mosható falfelületek vírusölő hatású szerrel fertőtlenítésre kerüljenek.

3.7 A takarítást, fertőtlenítést úgy kell megszervezni, hogy az a gyermekek, tanulók egészségét ne veszélyeztesse. A takarítást végző dolgozók részére a felhasznált szernek megfelelő védőeszköz biztosítása és azok viselése szükséges.

3.8 Zárt térben a kórokozók koncentrációjának csökkentése érdekében kiemelt figyelmet kell fordítani a folyamatos vagy rendszeres, fokozott intenzitású természetes szellőztetésre, mely vonatkozik minden zárt térre, így a folyosókra, valamint a szociális helyiségekre is. A helyiségek ablakát időjárás és környező forgalom függvényében lehetőség szerint nyitva kell tartani.

3.9 Mesterséges szellőztetés esetén amennyiben nyithatóak az ablakok, javasolt a minél gyakoribb, nyitott ablakokon keresztüli természetes szellőztetés egyidejű alkalmazása. Amennyiben az ablakok nem nyithatóak, úgy egyéb úton kell biztosítani a folyamatos friss levegőellátást, és kerülni kell a használt levegő visszakeverését a rendszerbe. A légtechnikai eszközök használatával kapcsolatos NNK ajánlást a 2. számú melléklet tartalmazza.

3.10 Az óvodában, iskolában használt játékok, sporteszközök, játszótéri eszközök felületét rendszeresen fertőtleníteni kell.

4. ÉTKEZTETÉSRE VONATKOZÓ SZABÁLYOK

 

4.1 Fokozottan kell ügyelni az étkezés helyszínének tisztaságára, a rendszeres fertőtlenítésére. A felületek tisztításakor ügyelni kell a környezet vírusmentességének a megőrzésére, a munkafolyamatok megfelelő szétválasztásával, valamint gyakoribb fertőtlenítéssel.

4.2 Étkezés előtt és után kiemelt figyelmet kell fordítani a gyermekek alapos szappanos kézmosására vagy kézfertőtlenítésére.

4.3 Az étteremben az asztalokon elhelyezett, közös használatú eszközök tisztántartására, fertőtlenítésére fokozottan kell figyelni.

4.4 Ajánlott a biztonságos hőkezeléssel (legalább 2 percen át tartó 72°C-os maghőmérsékletet, vagy az étel minden pontján legalább 75°C-ot biztosít) készíthető ételek étlapon tartása. Kiemelten fontos a zöldségek, gyümölcsök alapos folyóvizes lemosása. A nyers, kellően nem tisztítható alapanyagot tartalmazó ételek feltálalása kerülendő.

4.5 Rendkívül fontos a gyermekek által használt edények, evőeszközök, poharak, tálcák megfelelő hatásfokú fertőtlenítő mosogatása, a tiszta evőeszközök, poharak, tányérok, tálcák cseppfertőzéstől védett tárolása, önkiszolgáló rendszerben történő tálalásnál az evőeszközök, tányérok, poharak gyermekek általi tapogatásának elkerülése, pl.: evőeszközök szalvéták egyéni csomagolásával. A kenyérkosarak tisztítása, a bennük elhelyezett kendők cseréje minden használatot követően indokolt. A textíliák gépi úton történő fertőtlenítő mosása ajánlott.

4.6 Az étkeztetést végző személyzet számára vírusölő hatású, alkoholos kézfertőtlenítő szert kell biztosítani, és annak rendszeres használatára fokozott hangsúlyt kell fektetni. Az étterem üzemeltetőjének felelőssége, hogy a dolgozók egészségi állapotát fokozottan monitorozza és betegség gyanúja esetén intézkedjen.

5. KOLLÉGIUMI ELHELYEZÉSRE VONATKOZÓ SZABÁLYOK

 

5.1 A kollégiumokba/diákotthonokba kizárólag egészséges, új típusú koronavírus megbetegedés tüneteket nem mutató, magát egészségesnek érző személy költözhet be. A beköltözés során a tünetek esetleges meglétéről ki kell kérdezni a beköltöző tanulókat. Ennek dokumentálása szükséges.

5.2 A kollégiumokban/diákotthonokban lakó tanulók figyelmét fel kell hívni, hogy ha bármilyen betegségre utaló panaszuk van, azt azonnal jelezzék a nevelőtanárnak. A tanulók egészségvédelméért a kollégiumi/diákotthon a felelős a szülő helyett, ezért a lakókat szükség szerint kikérdezik egészségi állapotukról és panaszok esetén testhőmérséklet mérést végeznek rajtuk, amit eltérés esetén dokumentálnak. A koronavírus megbetegedés tüneteit mutató személyt azonnal el kell különíteni.

5.3 Az elhelyezés során törekedni kell arra, hogy az azonos tantermi órákat látogató tanulók kerüljenek egy-egy kollégiumi szobában elhelyezésre.

5.4 A közös használatú helyiségeket fokozottan kell takarítani és ajánlott rendszeresen fertőtleníteni és szellőztetni. A közösségi helyeknél virucid hatású kézfertőtlenítő készüléket kell elhelyezni, melyet folyamatosan fel kell tölteni.

5.5 A kollégiumi/diákotthoni karanténban elhelyezett tanulók ellátását a járványügyi szabályoknak megfelelően kell megszervezni.

5.6 Fertőzésgyanú esetére egy riasztási protokoll kialakítása szükséges, melynek segítségével az érintett elkülönítése a lehető leggyorsabban megvalósul. Ezzel párhuzamosan az NNK honlapján elérhető általános eljárásrend alapján szükséges az azonnali intézkedések megtétele.

                      6.      ISKOLA EGÉSZSÉGÜGYI ELLÁTÁS SZABÁLYAI

 

6.1 Az iskolai szűrővizsgálatok és az iskola-egészségügyi ellátás során az egyéb egészségügyi ellátásra vonatkozó szabályokat szükséges betartani. Ennek megfelelően, amennyiben az egészségügyi ellátás korlátozásának elrendelésére nem kerül sor, a szűrővizsgálatokat, és egyéb feladatokat maradéktalanul el kell végezni.

6.2 A járványügyi készültség időszakában az iskola-egészségügyi ellátás védőnői vonatkozásban az iskola-egészségügyi ellátásról szóló 26/1997. (IX.3.) NM rendelet 3. sz. melléklete, az egyeztetett munkaterv, az oktatási intézményekre vonatkozó, valamint a járványügyi helyzetnek megfelelő eljárásrend alapján történik, mely feltételezi a pedagógus, a védőnő, az iskolaorvos és a tanuló folyamatos együttműködését.

6.3 A személyes találkozást igénylő teendők esetében – védőnői szűrővizsgálatok, tisztasági vizsgálatok, védőoltások, védőnői fogadóóra – a feladatok elvégzése a járványügyi óvintézkedések (személyi higiéné, a használt eszközök fertőtlenítése, szellőztetés, zsúfoltság kerülése) figyelembe vételével történik. 

6.4 Az egészségügyi ellátás során be kell tartani az infekciókontroll szabályokat (a koronavírustól függetlenül is), különös tekintettel a koronavírus járvánnyal kapcsolatban az NNK által kiadott, a járványügyi és infekciókontroll szabályokat tartalmazó Eljárásrendben részletezett utasításokat. A szűrővizsgálatok helyszínén (iskolaorvosi rendelő/védőnői szoba/szűrővizsgálati helyiség, védőnői tanácsadó) biztosítani kell a szappanos kézmosás és a kézfertőtlenítés lehetőségét, gondoskodni kell a fertőtlenítőszeres takarításról és a gyakori szellőztetésről.

6.5 Amennyiben az egészségügyi ellátás során a gyermeknél fertőzés tünetei észlelhetők, jelen tájékoztató „Teendők beteg személy esetén” pontja szerinti intézkedések megtétele szükséges, mely egyidejűleg kiegészítendő a vizsgálatok felfüggesztésével, a helyiség és az eszközök fertőtlenítésével, és alapos szellőztetéssel.

7. TANULÓI HIÁNYZÁSOK KEZELÉSE

 

7.1 Annak a tanulónak az iskolai hiányzását, aki a vírusfertőzés szempontjából veszélyeztetett csoportba tartozik tartós betegsége (például szív-érrendszeri megbetegedések, légzőszervi megbetegedések, rosszindulatú daganatos megbetegedések, máj- és vesebetegségek) vagy például immunszupprimált állapota miatt, erről orvosi igazolással rendelkezik, és azt bemutatja, igazolt hiányzásnak kell tekinteni. Ezen időszakban az érintett tanuló az otthona elhagyása nélkül, a pedagógusokkal egyeztetett kapcsolattartási és számonkérési forma mellett részt vehet az oktatásban.

7.2 Igazolt hiányzásnak tekintendő továbbá, ha a gyermek, a tanuló hatósági karanténba kerül a részére előírt karantén időszakára.

8. TEENDŐK BETEG SZEMÉLY ESETÉN

 

8.1 Amennyiben egy gyermeknél, pedagógusnál, vagy egyéb dolgozónál fertőzés tünetei észlelhetők, haladéktalanul el kell őt különíteni, egyúttal értesíteni kell az iskolaegészségügyi orvost, aki az érvényes eljárásrend szerint dönt a további teendőkről. Gyermek esetén a szülő/gondviselő értesítéséről is gondoskodni kell, akinek a figyelmét fel kell hívni arra, hogy feltétlenül keressék meg telefonon a gyermek háziorvosát/házi gyermekorvosát. Azt követően az orvos utasításainak alapján járjanak el.

8.2 A gyermek az iskolába orvosi igazolással vagy a karanténra vonatkozó határozatban rögzített időpontot követően térhet vissza, melyet az intézmények el kell fogadnia, azt saját hatáskörben nem bírálhatja felül.

8.3 Amennyiben krónikus betegséggel élő gyermek a koronavírus okozta járványügyi helyzet miatt speciális eljárást, védelmet igényel, erről a kezelőorvosnak kell döntenie, mely alapján a szükséges intézkedéseket meg kell tenni.

9. INTÉZKEDÉSEK FERTŐZÉSSEL ÉRINTETT INTÉZMÉNYEK ESETÉBEN

 

9.1 Amennyiben egy köznevelési intézményben egy tanuló esetében COVID-19 fertőzés igazolódik, az illető a járványügyi döntésnek megfelelően 7 nap karanténba kerül. Ha a beteg tünetei megszűntek, és a tünetek kezdete után 7 nap eltelt, gyógyultnak nyilvánítandó, közösségbe engedhető. Amennyiben a COVID-19 fertőzött az elkülönítés 4. napján már láztalan, légúti tünetei megszűntek, akkor a tünetek kezdetétől számított 5. napon antigén gyorstesztet végeztethet, és annak negatív eredménye esetén az elkülönítés feloldható. Ha tünetmentes volt a fertőzött személy, az elkülönítését a pozitív PCR vagy antigén gyorsteszt mintavételének napjától számított 7. napon lehet feloldani, de ha a tünetmentes fertőzött a fertőzést igazoló vizsgálat időpontjától számított 5. napon antigén gyorstesztet végeztet, és annak negatív az eredménye, akkor már az 5. napon feloldható az elkülönítés. Az otthon tartózkodó tanulók részére az intézmény gondoskodik az előrehaladáshoz szükséges információk (így különösen a feldolgozott tananyag, a házi feladat) megküldéséről. Számukra a jelenléti oktatásba otthonról történő bekapcsolódás lehetőségét az adott intézmény a helyben kialakult módon, a rendelkezésre álló technikai adottságoknak megfelelően biztosíthatja.

9.2. Az érintett osztályban a jelenléti munkarend szerinti nevelés-oktatás változatlanul folytatódik azzal, hogy az érintett tanulóval szoros kontaktusba került, tüneteket nem mutató személyek személyesen vesznek részt az oktatásban, és 5 napig kötelesek a szájat és az orrot eltakaró maszkot viselni. 

9.3 Igazolt COVID-19 fertőzés esetén a területi népegészségügyi hatóságot, azaz a Megyei/Fővárosi Kormányhivatal népegészségügyi feladatkörben eljáró járási/kerületi hivatalát tájékoztatni kell.  

9.4Amennyiben egy nevelési intézményben átmenetileg tanügyi intézkedés kerül elrendelésre, a gyermekfelügyeletet az érintett intézményben meg kell szervezni a szülők támogatása érdekében. A gyermekfelügyelet során a gyermekétkeztetési feladat ellátójának változatlanul biztosítania kell a gyermekétkeztetést.

10. KOMMUNIKÁCIÓ

 

10.1 Nyomatékosan kérjük az intézményeket, hogy hiteles forrásokból tájékozódjanak, és ennek fontosságára hívják fel az iskola közösségéhez tartozók figyelmét. Az oktatással kapcsolatos híreket a www.kormany.hu és a www.oktatas.hu felületein kell követni.

10.2 Az intézmények kérdéseinek megválaszolására tematikus e-mail-címet hoztunk létre (Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.), amelyen a kérdéseket a köznevelési szakterület munkatársai válaszolják meg.

10.3 Az új koronavírus vonatkozásában az NNK által kiadott és honlapján közzétett tájékoztatók nyújtanak segítséget.

  1. számú melléklet

A takarítással kapcsolatos feladatok

 

 

Az alapos, mindenre kiterjedő fertőtlenítő takarítás során a padló és felülettisztításon túl a nagytakarítás lehetőség szerint terjedjen ki az alábbiakra:

  • klímaberendezések tisztítása, fertőtlenítése;
  • felesleges, használaton kívüli tárgyak összegyűjtése, elszállítása;
  • ajtók, faburkolatok, lambériák, szekrények, székek, padok, asztalok, egyéb bútorok vegyszeres tisztítására;
  • padló és játszószőnyegek, egyéb textília tisztítására;
  • játékok, sporteszközök tisztítására;
  • radiátorok, csövek lemosására;
  • ablakok, üvegfelületek tisztítására;
  • szemétgyűjtők tisztítására, fertőtlenítésére;
  • képek, tablók, világítótestek portalanítására;
  • pókhálók eltávolítására;
  • rovar- és rágcsálóirtásra;

A nagytakarítást követően annak intézményvezető általi visszaellenőrzése indokolt.

  

  1. számú melléklet

Légtechnika rendszerek helyes használata

 

Újabb tanulmányok szerint az egészen apró nyálcseppek hosszabb ideig a levegőben maradhatnak fertőzőképességüket megőrizve. Az apró nyálcseppecskék elsősorban zárt térben jelenthetnek kockázatot, ahol koncentráltan megmaradnak.

A nem megfelelően működtetett légtechnikai eszközök természetes szellőztetés hiányában növelhetik a fertőzés kockázatát.

Az olyan légtechnikai készülékek, amelyek friss levegő pótlására nem alkalmasak, és kizárólag a belső levegőt forgatják (pl.: split klíma és fan-coil berendezések, mobil légtisztítók), a levegőben tarthatják a vírusos cseppeket, szállíthatják a kórokozókat. Ezek a készülékek csak akkor használhatóak, ha egyidejűleg intenzív levegő utánpótlás történik kültérből.

Split klímaberendezések a nyári időszakban, amennyiben használatuk a nagy melegre tekintettel indokolt, az alábbi feltételek betartása mellett működtethetők:

  • a készüléket úgy állítsák be, hogy a helyiség alsó felében ne okozzon nagy légáramot, (a levegőáramot felfele irányítsák),
  • a klímaberendezések használatával párhuzamosan végezzenek napi többszöri, lehetőleg óránkénti

intenzív (teljes ablakfelületet kitáró) szellőztetést,

  • a készülék beltéri egységének hőcserélője és porszűrője gyakran (súlyosabb járványhelyzetben hetente vagy gyakrabban) kerüljön fertőtlenítésre, engedélyezett vírusölő hatású szerrel,
  • nagyobb igénybevétel (például rendezvények) előtt és után is fertőtlenítsék a készülékeket,
  • a cserélhető szűrővel is rendelkező készülékek szűrőjét cseréljék az előírtnál gyakrabban a megfelelő óvintézkedések betartása mellett, figyelembe véve, hogy a használt szűrő fertőzés forrása lehet ,
  • megfelelő hőmérséklet beállítása szükséges a berendezésen (a külső hőmérsékletnél maximum 6-8°C-kal hidegebbre javasolt a klímaberendezést beállítani).

Ventillátorok használata csak folyamatosan kitárt ablakok mellett javasolt a helyiségekben több személy egyidejű tartózkodása esetén. E készülékek kitárt ablakok mellett segíthetik a beltéri levegő gyors kicserélődését, ezáltal a kórokozók koncentrációjának csökkentését, zárt ablakok mellett azonban fokozzák a fertőződés kockázatát.

Egyes UV-fénnyel, HEPA-szűrővel vagy elektrosztatikus légszűrővel működő mobil légtisztító készülékek csökkenthetik a levegőben lévő vírusok számát, azonban szintén hozzájárulhatnak a vírusos cseppek lebegtetéséhez is. Hamis biztonságérzetet keltve elterelődhet a figyelem az alapvetően fontos természetes szellőztetés szükségességéről, így akár emelhetik is a fertőződés kockázatát a zsúfoltabb belterekben.

Légtisztítók használata esetén az alábbiakra kell figyelmet fordítani:

  • Használatukkal párhuzamosan folyamatos, vagy gyakori (óránkénti) intenzív (teljes ablakfelületet kitáró) szellőztetés szükséges (amennyiben a helyiségben egyidejűleg többen is tartózkodnak), nehezebben szellőztethető helyiségek esetén a szomszédos helyiségek felől ajtón keresztül szükséges biztosítani a friss levegőt.
  • A szűrővel rendelkező készülékek általában félévente előírt szűrőcseréjét végezzék el.
  • Az UV-fénnyel (germicidlámpával) ellátott légtisztító készülékeknél fontos, hogy azok ózontermelődés-mentesek legyenek (a csak 253,7 nanométer feletti hullámhosszúságú UV-

C sugarakat kibocsátó készülékek lehetnek ilyenek). Emellett fontos, hogy az UV-fény zárt rendszerben működjön, és teljesen fedett legyen a szem- és bőrkárosodás elkerülése érdekében. Hatékonyságuk függ a besugárzás teljesítményétől és idejétől, azaz az áthaladó levegő sebességétől, tehát egyes készülékeknél előfordulhat, hogy nagyobb térfogatáramra való kapcsoláskor csökken a germicid hatás. 

  • A magasabb feszültséggel működő - elektrosztatikus precipitáción alapuló szűrők és iongenerátorok is termelhetnek ózont, mely a levegőben lévő egyéb vegyületekkel reagálva káros aldehidek, ketonok, peroxidok keletkezéséhez vezethet, ezért elengedhetetlen a szabványok szerinti vizsgálat megtörténtének dokumentációja, az adott készülék ózonmentességére vonatkozó tanúsítvány megléte.
  • Az iongenerátort (is) tartalmazó ionizáló légtisztítók az aeroszol részecskék feltöltésével csökkenthetik a levegőben lévő részecskék mennyiségét, ugyanakkor elősegítik kitapadásukat a helyiség felületeire, ahonnan a légárammal ismét levegőbe kerülhetnek. Emellett a feltöltött részecskék könnyebben megtapadnak a légutakban is, tehát egészségre kifejtett hatásuk kérdéses, ezért gyermekintézményekbe kevésbé ajánlottak.
  • A nanoanyagokkal (például titándioxid) bevont felületeket tartalmazó, fotolítikus oxidációs mechanizmussal működő légtisztítók szintén nem javasolhatóak gyermekintézményekben való használatra, mivel a nanoanyagok használatának is lehetnek egészségkockázatai
  • A kereskedelemben kapható ózontermelő mobil légtisztító készülékek többnyire hatástalanok (nem érik el a vírusok elöléséhez szükséges ózonkoncentrációt), ugyanakkor a bent tartózkodók szervezetére a termelődő ózon és annak másodlagos reakciótermékei igen károsok, ezért az ózontermelő mobil légtisztító berendezéseket személyek jelenlétében működtetni tilos, ilyen készülékek használata gyermekintézményekben (és máshol is) szakmailag különösen ellenjavallt.

 

 

Felvételi tájékoztató (2015/2016-ös tanév)

Az alábbi tájékoztató is letölthető innen >

Az ideiglenes felvételi listák pedig innen >

Kaposvári Táncsics Mihály Gimnázium
7400 Kaposvár; Bajcsy-Zsilinszky utca 17
Telefon: +36(82)512128 Fax: +36(82)410312
Az iskola azonosítója: 034141
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Webcím: www.tancsics.hu
Igazgató: Reőthy Ferenc
Pályaválasztási felelős: Gelencsér László, Veveránné Horváth Ágnes

Képzéseink:

A tagozatok kódszámai:

általános tantervű

01

emelt szintű matematika

02

emelt szintű angol

03

emelt szintű német

04

emelt szintű biológia

05

emelt szintű informatika

06

emelt szintű magyar

07

emelt szintű történelem

08

Arany János Tehetséggondozó Program (Öt évfolyamos képzés)

88

Részletes ismertető (kattints a képre):

A felvételi vizsgára jelentkezés módja

Az iskolánkba jelentkező összes tanulónak beiskolázási mérésen (központi írásbeli felvételi vizsga) kell részt vennie.

  • Erre az írásbeli mérésre 2014.12.09-ig kell elküldeni a jelentkezést iskolánkba. A felvételi vizsga követelménye az általános iskolai tananyag.
  • Az általános iskolák a tanulói jelentkezési lapokat 2015.02.13-ig továbbítják iskolánkba.
AJTP-be jelentkezők mérése külön eljárás szerint: 2015. január 16. péntek 14:00
Az egységes írásbeli felvételi vizsga időpontja
(AJTP-be jelentkezőknek is):
2015. január 17. szombat 10:00
AJTP-be jelentkezők pótló mérése külön eljárás szerint: 2015. január 22. csütörtök 10:00
Pótló felvételi írásbeli vizsgák időpontja: 2015. január 22. csütörtök 14:00
Szóbeli meghallgatás: 2015. február 21. szombat 08:00
Pótló szóbeli meghallgatás időpontja:
(Rendkívül indokolt esetben egyéni időpont alapján.)
2015. február 24. kedd 14:00

Általános tagozaton a tanulók az első idegen nyelvet és a matematikát négy éven át magasabb óraszámban tanulják.

Az emelt szintű osztályok tanulói a 9. osztálytól kezdve magasabb óraszámban tanulják az osztály jellegének megfelelő tantárgyat.

A matematika speciális csoport heti matematika óraszáma 4 éven át 7 óra. A megyében egyedülálló lehetőségeket biztosítunk mind a tehetséggondozás mind a versenyeztetés terén. Az első idegen nyelvet a 12. évfolyamon plusz 1 órában tanulják.

A nyelvi tagozatos csoportok magas heti óraszámban tanulják a választott speciális nyelvet, a második idegen nyelv óraszáma 3 helyett heti 4 óra. A 12. évfolyamon a matematika óraszáma 1 órával magasabb. Informatikát 4 éven át tanulnak.

A biológia speciális csoportban a tanulók magas heti óraszámban tanulják a biológiát, valamint kiemelt tantárgyként a kémiát. A matematikát és az első idegen nyelvet a 12. évfolyamon plusz egy órában tanulják.

Az informatika speciális csoport tanulói az informatikát az első három évben magas óraszámban tanulják. Az első idegen nyelv óraszáma eggyel magasabb, azaz heti 4 óra. A 12. évfolyamon a második idegen nyelvet heti plusz 1, a matematikát heti plusz 2 órában tanulják.

A magyar tagozatos csoport tanulói a magyar nyelv és irodalmat négy éven át heti 6 órában, az első idegen nyelvet négy éven át heti 4 órában tanulják. Az informatikát emelt óraszámban tanulják, valamint 11. és 12. évfolyamon a matematikát, 12. évfolyamon a történelmet és a második idegen nyelvet heti plusz egy órában.

A történelem tagozatos csoportban a diákok a történelmet négy éven át 4-5 illetve 6 órában tanulják, az első idegen nyelvet négy éven át heti plusz egy órában, az informatikát magasabb óraszámban. 11. és 12. évfolyamon a matematikát tanulják plusz egy órában, 12. évfolyamon a második idegen nyelvet.

Diákjainknak lehetőségük van a 11-12. évfolyamon egy illetve két tantárgyat választani, amely képzéssel emelt szintű érettségi vizsgára készítünk fel.

Gyakorlati és gyakorlati jellegű tantárgyakat is lehet választani, amely tantárgyak a munkába állás nehézségeit könnyítik meg. Pl. informatika, valamint utazás & turizmus.

A Táncsics Mihály Gimnáziumban minden idegen nyelvet és a matematikát csoportbontásban tanulják a tanulók. Ezen kívül csoportbontásban tanulják az emelt szintű tantárgyakat, az informatikát és a testnevelést (nemek szerinti csoportbontásban). Minden tanuló egyik nyelvként az angol nyelvet tanulja.

Második idegen nyelvként választható idegen nyelvek: francia, latin, német, olasz, orosz, spanyol.  A gimnázium az adott tanév objektív és szubjektív lehetőségeitől függően tudja biztosítani a másodikként megjelölt idegen nyelv tanulását. Terveink szerint az A, B, D, osztályokban bármelyik második idegen nyelvet választhatják, a C osztályban a második nyelv esetében a többségi elv fog dönteni. A választott idegen nyelvet a jelentkezési lapon kell jelölni. Kérjük, hogy igazolással (fénymásolat) együtt a jelentkezési laphoz csatolva jelezzék, ha a jelentkező valamely tantárgyból jelentős tanulmányi verseny eredményt ért el.

A jelentkezők rangsorolásának módja: A vizsgázók teljesítményének értékelése alapján történik.

Arany János Tehetséggondozó Program (AJTP)

A programot az Oktatási Minisztérium indította el tizennégy évvel ezelőtt. Célja, hogy azoknak a gyerekeknek segítsen színvonalas oktatással előbbre jutni, akiknek anyagi, szociális vagy egyéb hátrányos helyzete miatt ez különösen nehéz lenne saját erőből. Az országban már számos középiskola vesz részt ebben a programban.

A képzés ötéves, egy előkészítő évfolyammal kezdődik. Az előkészítő évfolyam célja, hogy a felvett gyerekek tudását az egyes tárgyakból hasonló szintre hozza, érdeklődésüket tudománytörténeti adalékokkal és kreatív feladatokkal felkeltse, illetve megtartsa. Az előkészítő évfolyamon kiemelt szerepet kap a matematika, az informatika, a magyar és az idegen nyelv. A diákok tanulását és lelki fejlődését segíti a tanulásmódszertan, az önismeret.

A további évek során a diákok normál gimnáziumi kerettanterv szerint haladnak, kiegészítve továbbra is tanulásmódszertannal, önismerettel. Ezen kívül az informatika óraszáma magasabb a szokásosnál, így minden tanuló komplex ECDL-vizsgát tesz. A magas számú nyelvóráknak köszönhetően többen a középiskolai évek alatt sikeres nyelvvizsgát tesznek.

A program keretén belül kollégiumi elhelyezést biztosítunk, és minden hónapban egy hétvégét színházlátogatással, kirándulással, kézművességgel töltenek el a gyerekek. Ez erősíti az osztályban a közösségi szellemet.

Az AJTP-ben tanuló diákok képzésére kiemelt összeget fordít a minisztérium, ezért sok olyan juttatásban részesülnek, amit a többi diák nem kap meg: ingyenes a jogosítvány, ECDL-vizsga, a nyelvvizsga, a tankönyvek stb. Ezen kívül a szociális helyzettől, magatartástól, tanulmányi eredménytől függően ingyenesen vehetnek részt belföldi és külföldi kirándulásokon, továbbá szociális támogatást, ruhapénzt kaphatnak.

Iskolánk a Dél-Dunántúl egyik legjobb gimnáziuma, tanáraink sokéves tapasztalattal rendelkező elismert szakemberek, diákjaink gyakran szerepelnek az országos tanulmányi és sportversenyek dobogós helyezettjei között. Ezen kívül az AJTP-ben dolgozó tanáraink speciális képzésben is részesültek, hogy így még hatékonyabban tudják ápolni a hozzánk érkező tehetségeket.

Kaposvár, 2014. szeptember 19.

Reőthy Ferenc igazgató

A tantestület névjegyzéke és tevékenysége

Baranyó Alíz
Szaktárgya: spanyol-angol

Bálint Beatrix
Szaktárgya: angol 

Osztályfőnök: 12. C

Borbényiné Molnár Hajnalka
Szaktárgyai: matematika - kémia

Burbucs Edit
Szaktárgyai: ének-zene

Kiss-Csonka Klaudia

Szaktárgyai: történelem-könyvtár-pedagógia
Könyvtáros-tanár, tankönyvfelelős. Az iskolai Évkönyv felelős szerkesztője

Dr. Csukáné Dr. Sós Andrea
Szaktárgyai: történelem-orosz-angol
Angol munkaközösség vezetője

Dóri Katalin
Szaktárgya: német.
Osztályfőnök: 10.F

Eldridge Beáta

Szaktárgyai: angol-magyar.
Magyar munkaközösség vezetője

Embersics Erika
Szaktárgyai: német-olasz

Falvai Dániel
Szaktárgya: testnevelés

Osztályfőnök 11.C

Farkas Klára
Szaktárgyai: magyar-történelem
Osztályfőnök: 12. F
A Voluntas felelős szerkesztője

Fekete Anikó
Szaktárgyai: magyar-német

Gaál Csilla
Szaktárgyai: testnevelés-biológia

Gelencsér László
Szaktárgya: történelem
Osztályfőnök: 9.A

Halvax Edit
Szaktárgya: angol, német

Herzsenyák László
Szaktárgyai: biológia-földrajz

Hodics Zoltán
Szaktárgya: testnevelés

Horváth László

Szaktárgyai: matematika-informatika
Osztályfőnök: 11. A

Hunka Gáborné
Szaktárgyai: biológia-fizika

Dr.Huszákné Miklós Dóra
Szaktárgya:matematika-kémia
Osztályfőnök: 9.C

Imre Krisztina
Szaktárgya: angol.
Osztályfőnök: 9.AJTP

Inkeiné Kraliczki Zsófia

Szaktárgya:német
Osztályfőnök: 12.A

Karácsonyi Tamás
Szaktárgya: testnevelés

A testnevelés-biológia-kémia munkaközösség vezetője

Kántor Péter

Szaktárgya: magyar nyelv és irodalom

Osztályfőnök 10.C

Kelemenné Gerbovits Szilvia
Szaktárgyai: angol-orosz

Dr. Kerese Tibor
Szaktárgyai: informatika-földrajz-technika

Kertész Róbert
Szaktárgyai: kémia-biológia.
A Dr. Kontra József Természettudományos Laboratórium Laborvezetője(intézményegység vezető helyettes).

Kertészné Bagi Beatrix
Szaktárgyai: kémia-biológia, környezetvédelem.

Kimmelné Sovány Tímea
Szaktárgyai: matematika-fizika

Kovács István
Szaktárgyai: magyar-történelem.
Osztályfőnök: 9. F

Kozák Attila

Szaktárgyai: digitális kultúra-fizika

Lendvai-Tóth Anita
Szaktárgyai: spanyol-olasz

Lévai Iván
Szaktárgyai: angol-történelem.

Lévai-Benda Gabriella
Szaktárgyai: angol-matematika
Osztályfőnök: 9. D

Lukács-Bóli Eszter
Szaktárgyai: rajz-vizuális kultúra

Osztályfőnök 10.B

Maljusinné Kis Edit
Szaktárgyai: angol-orosz

Manduk Gabriella
Szaktárgya: angol
Osztályfőnök: 12. D

Máté-Márton Gergely
Szaktárgyai: Biológia-környezettan
Osztályfőnök: 11. B
A diákönkormányzatot segítő tanár

Matics Martin
Szaktárgya: fizika

Dr. Molnárné Dr. Kovács Mónika
Szaktárgya: történelem

Mráv Nikoletta
iskolapszichológus

Nyári Tünde
Szaktárgya: biológia
A Dr. Kontra József Természettudományos Laboratórium Laborasszisztense.

 Prukner-Sas Médea

Szaktárgya: angol-testnevelés
Osztályfőnök: 10. D
Az Osztályfőnöki munkaközösség vezetője

Raskoványi Miklós
Szaktárgya: informatika
Osztályfőnök: 11. D

Rába Erzsébet
Szaktárgyai: magyar-német.
A német munkaközösség vezetője

Ruffné Szakály Zsuzsanna
Szaktárgyai: matematika-informatika
Osztályfőnök: 10. B

Sárközy Andrea
Szaktárgyai: matematika-ének

Szabó Dávid János
Szaktárgya: testnevelés

Szabó Gabriella
Szaktárgyai: történelem-latin
Osztályfőnök: 11. F
A történelem-földrajz munkaközösség vezetője

Szigeti Tamás
Szaktárgya: matematika
Osztályfőnök: 10. A

Takács Renáta
Szaktárgyai: német-média

Trembeczki Csaba
Szaktárgyai: matematika.
A matematika-fizika-informatika munkaközösség vezetője

Óraadó tanár:

Bodó András 

Szaktárgya: fizika

Diszterhöft Zoltán

Szaktárgya: digitális kultúra

Pap Mária

Szaktárgya: magyar nyelv és irodalom

Dr. Miklós Endréné

Szaktárgyai: biológia-kémia

A tanári kar nyugalmazott tagjai

Berend Judit
Dr. Csorba Lajosné
Dr. Ferdinandy Csabáné
Ferencz Attiláné
Gál József
Gál Józsefné
Gyengéné Kasza Katalin
Héder Ágnes
Horváth Jenőné
Dr. Iharos Csabáné
Dr. Környei Vilmosné
Kubatov Antal

Drankovics József

Dr. Mészáros Zoltán
Mihályfalvi László
Dr. Miklós Endréné
Puchmann Istvánné
Dr. Sülle Csabáné
Oláh Erzsébet
Reőthy Ferenc
Szabó Ferenc
Szabó József
Szántó László
Szverle Ilona
Terlaky Edit
Torma János
Türgyei Jánosné
Vajay Sarolta
Vámos Zoltánné
Várnai Károly
Vermes István
Vermes Istvánné

Oktatást segítő munkatársak

Az oktatást segítők:

Orbányos Tiborné Ildikó iskolatitkár

Légrádi Ágnes Emese iskolatitkár

Török Dorián rendszergazda

Nyári Tünde laboráns

Gazdasági-technikai  dolgozók

Böjtös József  oktatástechnikus 

Biró Annamária gazdasági ügyintéző, gondnok

Tóth András portás

Kovács János portás

Bursics Lajos gondnok, karbantartó

Bor Vanessa takarító

Szecsődi Józsefné takarító

Csertei Gáborné takarító

Sárváriné Svéninger Marianna takarító

 Budai János Ferencné takarító

Ükös László udvaros

Fontosabb adataink

Intézménynév: Kaposvári Táncsics Mihály Gimnázium    

Postacím: Kaposvári Táncsics Mihály Gimnázium; 7400 Kaposvár, Bajcsy-Zsilinszky u. 17

Számlázási cím: Kaposvári Tankerületi Központ SA0501, 7400 Kaposvár, Szántó u. 5.
letöltés 1

Igazgató: Vámosi László

e-mail: igazgatoEz az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.                                                     

Iskolatitkár: Légrádi Ágnes Emese

 e-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Telefonszám: +36 82 512128   Fax: +36 82 410312

 

OM azonosító: 034141

KLIK azonosító: 139014

Iskola e-mail címe: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

webcím: https://www.tancsics.hu/

Kamererandszer adatkezelési szabályzat elérhető 

ITT

 

 

Beiskolázás 2023/24: tagozatkódok, képzések ismertetői

Az induló képzések tagozatkódjai: 

Képzéseink:

A tagozatok kódszámai

általános tantervű

01

emelt szintű matematika

02

emelt szintű angol

03

emelt szintű német

04

emelt szintű biológia

05

emelt szintű informatika

06

emelt szintű történelem

08

Arany János Tehetséggondozó Program

(Öt évfolyamos képzés)

88


rövidangol web

rövidmatek

rövidbiosz web

rövidkicsi.infospec web

rövidtöri web

általános tagozat

rövidAJTP web

németspec röviden web

 

Alkategóriák

Fenntartó

Kaposvári Tankerületi Központ

7400 Kaposvár, Szántó utca 5.
Telefon: +36 (82) 795-225
E-mail: kaposvar@kk.gov.hu

Kapcsolat

7400 Kaposvár, Bajcsy-Zsilinszky u. 17
Telefon: +36(82)512128
OM azonosító: 034141;   
e-mail: iskola@tancsics.hu
További adatok