Nemzetközi kapcsolatainkban nagy hangsúlyt helyeztünk arra, hogy a trianoni határon kívül rekedt magyarsággal folyamatos, élő kapcsolatot alakítsunk ki. Egy iskola ilyen módon tud hozzájárulni a határok feletti nemzetegyesítéshez. Természetesen szükség van arra, hogy a diákifjúság a történelemórákon tisztességes, az igazságnak megfelelő képet kapjon nemzetünk XX. századi történelméről, benne a trianoni nemzet gyilkossági kísérletről.
Ugyanakkor semmivel sem pótolható az a „valóságélmény”, amit tanítványaink akkor szereznek, amikor eljutnak Székelyföldre, és ottani magyar családoknál töltenek el egy hetet.
Nemcsak a táj csodálatos szépségével, természeti értékeivel ismerkedhetnek meg. Úgy ismerhetik meg, tanulhatják meg Erdély magyar történelmi múltját, annak legkisebb röghöz kötődő emlékét ottani tanároktól, ottani diáktársaiktól, hogy közben a hazaszeretet is beléjük ivódik.
Testközelből tapasztalják meg azt a csodálatos hazaszeretet, a magyarsághoz tartozás tudatát, amit az ottani magyarok képviselnek.
Akik részt vettek ebben a kapcsolatban, azoknak már nem kell időnként kiüresedő szavakkal, magyarázatokkal ezekről a fent említett értékekről beszélni, mindez lényük természetes részévé válik. A kapcsolatfelvételre a 90-es évek első felében került sor. Az azóta eltelt egy évtized alatt nemcsak jó szakmai együttműködésre, hanem baráti kapcsolatok kiépítésére is sor került.
A cserekapcsolat éves váltásban működik. Egyik évben az egyik, másik évben a másik fél a vendéglátó.
Az együttműködés osztály szinten szerveződik. Mindig egy-egy osztály, például matematika tagozat, a szervezés bázisa. Ennek megfelelően a programoknak szaktantárgyi része is van.
> http://www.gimi.ro/gimi/testveriskolak/tancsics-mihaly-gimnazium-kaposvar/